TEKNOFEST Efficiency Challenge Elektrikli Araç Yarışları başladı!

TEKNOFEST Havacılık, Uzay ve Teknoloji Şenliği kapsamında TÜBİTAK tarafından düzenlenen Milletlerarası Efficiency Challenge Elektrikli Araç Yarışları ile Liseler Ortası Efficiency Challenge Elektrikli Araç Yarışları 12 Ağustos’ta TÜBİTAK Gebze Yerleşkesinde başladı.

Bu yıl TEKNOFEST kapsamında 12 – 17 Ağustos tarihlerinde TÜBİTAK Gebze Yerleşkesinde gerçekleştirilecek, toplam 631 ekibin başvurduğu Memleketler arası ve Liseler Ortası Efficiency Challenge Elektrikli Araç Yarışlarına Rapor ve görüntü değerlendirmeleri sonucu başarılı bulunan 73 grup yarış alanına gelmeye hak kazandı.

Yarış alanına gelmeye hak kazanan gruplar 12-17 Ağustos tarihleri ortasında TÜBİTAK Gebze Yerleşkesinde yer alan pistte kıyasıya yarışacaklar.

Tasarımından teknik donanımına kadar en verimli araçların ortaya çıkmasının amaçlandığı yarışta; öğrencilerin araç teknolojileri konusunda bilgi birikimi ve tecrübe kazanması hedeflenirken, hususla ilgili araştırma imkânı edinip dünyadaki gelişmeleri takip etmesi de teşvik ediliyor.

Alternatif ve pak güç kaynaklarının otomotiv sanayiinde kullanımını yaygınlaştırmak ve alternatif güçlerin araç teknolojilerinde kullanımı konusunda kamuoyunun ilgisini çekerek, farkındalık oluşturmayı amaçlayan yarış Elektromobil (batarya beslemeli elektrikli araç) ve Hidromobil (hidrojen güçlü elektrikli araç) olmak üzere iki kategoride düzenleniyor.

Yarışmaya Türkiye ve yurt dışında tahsil gören T.C. vatandaşı yahut yabancı asıllı lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri ile lise öğrencileri katılıyor. Yarışta dereceye girenlere 1 Milyon TL’nin üzerinde ödül veriliyor olacak.

Türkiye Teknoloji Ekibi Vakfı ve T.C Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı yürütücülüğünde, Türkiye’nin önde gelen teknoloji şirketleri, kamu, medya kuruluşları ve üniversitelerin dayanaklarıyla düzenlenen TEKNOFEST Havacılık, Uzay ve Teknoloji Şenliği bu yıl 02-06 Ekim tarihleri ortasında Adana’da düzenlenecek.

EFFICIENCY CHALLENGE HAKKINDA

Efficiency Challenge, 2005 yılında güneş gücüyle çalışan otomobillerin yarıştığı Formula G ile başladı. 2007 yılında hidrojen yakıt pili ile çalışan araçların yarıştığı Hidromobil kategorisi dahil edildi. 2014 yılında sadece batarya gücüyle çalışan, kent konseptine uygun, dört tekerlekli, iki kapılı ve iki koltuklu araçlara yönelik Elektromobil kategorisi eklendi.

Daha evvel sürate dayalı olan yarışlarda, 2014 yılı itibariyle güç verimliliği konseptine geçildi ve öğrenciler en az güç tüketimine sahip aracı üretmek için müsabakaya başladılar. Grupların motor, motor şoförü, batarya idare sistemi üzere elektronik modülleri kendilerinin tasarlayıp üretmelerini teşvik eden “Yerlilik” kuralı uygulamaya koyuldu.

2016 yılından itibaren yarışlar milletlerarası seviyede gerçekleştirilmiştir. 2017 yılından itibaren iştirakçi öğrencilere yönelik Eğitim Programları düzenlenmeye başlandı. 2018 yılında Türkiye’nin birinci şoförsüz araç konseptli Otonom Araç Kategorisi düzenlenmeye başlandı.

KAYNAK: HABER7

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir