Karaismailoğlu, 10. Memleketler arası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı’nın (Eurasia Rail) 3. gün konferanslarının açılış oturumunda “Türkiye Yüzyılı’nın Ulaştırma Vizyonu” başlıklı sunum gerçekleştirdi.
Etkinlikte konuşan Adil Karaismailoğlu, Türkiye’nin son 21 yılda ulaştırma dalında çok büyük adımlar attığını kaydederek, dev ulaştırma ve altyapı projelerine ait örnekler paylaştı.
Karaismailoğlu, “İhracatımız nasıl 25 milyar dolardan 254 milyar dolara nasıl çıkmışsa, 1 trilyon dolarlık ihracat maksadı de güçlü altyapı sayesinde olacaktır.” diye konuştu.
Türkiye’nin coğrafik pozisyonunun avantajını kesinlikle değerlendirmeleri gerektiğini vurgulayan Karaismailoğlu, 4 saatlik uçuşla 67 ülkeye, 1,6 milyar beşere ve 43,2 trilyon dolarlık ekonomik büyüklüğe ulaşmanın mümkün olduğunu anlattı.
Karaismailoğlu, dünyadaki ticaret hacminin 15 milyar ton olduğunu, bu sayının 2030’da 25 milyar tona, 2050’de 95 milyar tona ulaşmasının beklendiğini kaydederek, yeni devirde bu alanda Karadeniz’in de öne çıkacağını, Türkiye’nin bu çerçevede planlamalarını yaptığını söyledi.
Adil Karaismailoğlu, 2003-2023 yıllarında 193,9 milyar dolarlık ulaştırma, haberleşme ve altyapı yatırımı yaptıklarını belirterek, bu yatırımdan kara yollarının 40 milyar dolarlık hisse aldığını söyledi.
Artık tartı verecekleri demir yolunda 2053’e kadar 64 milyar dolarlık yatırım hedeflediklerini lisana getiren Karaismailoğlu, bu alanda son olarak Ankara-Sivas Süratli Tren Sınırı’nı açtıklarını anlattı.
Karaismailoğlu, şu anda 29 bin 33 kilometre olan bölünmüş yol ağını 2053’te 38 bin 60 kilometreye çıkaracaklarını, demir yolu uzunluğunun ise 13 bin 919 kilometreden 28 bin 590 kilometreye yükseltileceğini kaydederek, yüksek süratli tren ve süratli tren temasına sahip vilayet sayısının ise 10’dan 52 olacağını bildirdi.
TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Başkanı Karaismailoğlu, Ankara-İzmir Hızlı Tren Çizgisi’nin tam 508 kilometre uzunluğunda olduğunu ve çalışmaların devam ettiğini belirterek, “İnşallah 2024’ün sonunda bunu bitirmeyi hedefliyoruz. Ankara-İzmir ortasındaki 508 kilometrelik ara 3,5 saate düşecek.” formunda konuştu.
Bursa ile Balıkesir’i Ankara-İstanbul Süratli Tren Çizgisi’ne bağlayacaklarını, bu hatta ağır çalışmaların sürdüğünü söz eden Karaismailoğlu, 313 kilometre uzunluğundaki Mersin-Adana- Osmaniye-Gaziantep süratli tren çizgisinde ağır çalışma olduğunu ve bu sınırın 2025’te bitirileceğini vurguladı.
Karaismailoğlu, “Proje bittiğinde Gaziantep’te durmayacak. Şanlıurfa’dan Mardin’e gerçek devam edecek. Şanlıurfa tarafının projesi tamamlandı. Önümüzdeki periyotta bunun ihaleleri yapılacak.” açıklamasında bulundu.
Karaman ile Niğde ortasındaki çalışmaların da sürdüğünü, 2024 sonu prestijiyle bu çizgisi açacaklarını, ondan sonra Niğde-Mersin ortasındaki demir yolu sınırını tamamlayacaklarını anlatan Karaismailoğlu, “Orası da tamamlanınca İstanbul ve Ankara’yı direkt Mersin’e bağlayacağız ve Akdeniz’e ulaşmış olacağız. Ayrıyeten Mersin-Gaziantep çizgisi ile entegre olacak. Bu sınırların tamamını tamamladığımızda İstanbul’dan süratli trene binen bir vatandaşımız Gaziantep’e kesintisiz halde ulaşmış olacak.” sözlerini kullandı.
Adil Karaismailoğlu, Halkalı-Kapıkule sınırındaki çalışmaların 3 etap olarak devam ettiği bilgisini vererek, “Burası da bittiğinde 2025 yılında Kapıkule’den gelen bir gurbetçimiz Gaziantep ve Sivas’a süratli tren konforuyla seyahat etme imkanı bulacak.” diye konuştu.
Karaismailoğlu, Gebze Çayırova’dan başlayıp Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçecek ve Halkalı-İstanbul Havalimanı ile Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metrolarına entegre olacak raylı sistem projesinde ihale çalışmalarının devam ettiğini söyledi.
TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Başkanı Karaismailoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın İstanbul’a kazandırdığı raylı sistem projeleri hakkında da bilgi verdi.
Şu anda megakentte üretimi süren projelerden bahseden Karaismailoğlu, Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Jenerasyon Ulaşım Projesi ile Bakırköy (İDO)-Bağcılar Kirazlı, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı, Altunizade-Çamlıca-Bosna Bulvarı metro çizgisi ve Halkalı-İstanbul Havalimanı metro sınırlarında çalışmaların sürdüğünü söyledi.
Karaismailoğlu, siyasetin vatandaşlara hizmet etmek için bir araç olduğunu, bakanlıklara da belediyelere de bütçelerin makul koşullar altında verildiğini kaydederek, “Biz bütçemizi alırken hangi projeleri yapacağımızı söylüyoruz. Bakın gün geçmiyor ki açılış yapmayalım. İstanbul’daki raylı sistemlerden Ağrı’daki viyadüklere ve tünellere kadar… Bunlar devletimizin bütçesi sayesinde oluyor. Tıpkı formda mahallî idarelere de bütçeler veriyor. Ancak bakın son 4 yıla geldiğimizde maalesef İstanbul’a yatırım yapılmıyor.” açıklamasında bulundu.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nde Kadir Topbaş ve Mevlüt Uysal devrinde yapılan raylı sistem yatırımlarından bahseden Karaismailoğlu, 2019’dan bu yana yapılan yatırımların o devirlerin gerisinde kaldığını anlattı.